دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم
سرخط خبرها

بازدید استاندار خراسان رضوی از زیرساخت‌های استان ماری ترکمنستان (۵ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۸۲۱۷
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
بازدید استاندار خراسان رضوی از زیرساخت‌های استان ماری ترکمنستان (۵ بهمن ۱۴۰۲)
هیاتی متشکل از مدیران بخش خصوصی و مسوولان اجرایی به ریاست استاندار خراسان رضوی طی هفته جاری از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان "ماری" ترکمنستان بازدید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد معصومی‌فر رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی و "بگنج مراد اورازوف" استاندار ماری ترکمنستان در این سفر درباره رفع موانع همکاری‌های تجاری گفت‌وگو کردند.

وی افزود: همچنین در این دیدار‌ها در خصوص توسعه همکاری‌ها در بخش صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری، علمی و بهداشتی درمانی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به یادداشت تفاهم همکاری بین استانی امضا شده در جریان سفر سردار بردی محمد اف رییس جمهور ترکمنستان به تهران در خرداد ماه پارسال، بر اجرایی شدن مفاد یادداشت تفاهم و توافقات صورت گرفته تأکید شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سفر مسوولان بخش خصوصی و دولتی خراسان رضوی به ماری ترکمنستان از روز سه شنبه هفته جاری آغاز شد و پس از بازدید و انجام گفت‌وگو‌ها در این استان، هیات دولتی امروز پنجشنبه عازم عشق آباد پایتخت ترکمنستان شده است تا ادامه گفت‌وگو‌ها را در پایتخت دنبال کند.

استان یک و نیم میلیون نفری "ماری" به مرکزیت شهر "مرویا ماری" در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر مرزی سرخس ایران در شمال شرق خراسان رضوی قرار دارد.

شهر مرو دومین شهر پرجمعیت ترکمنستان پس از عشق‌آباد، پایتخت این همسایه شمالی است.

استان ماری علاوه بر این که منطقه‌ای صنعتی در کشور ترکمنستان محسوب می‌شود، مهمترین بخش‌های تاریخی آن کشور شامل مناطق مرو قدیم و "مارگوش" را در خود جای داده است.

کشور ترکمنستان با حدود هفت میلیون نفر جمعیت در شمال ایران، با استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان مرز دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->